Ücretsiz İnternet 3B (Bağcılar Belediyesi Bağlantısı) Hizmeti

İSTANBUL BAĞCILAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
https://www.bagcilar.bel.tr/
bim@bagcilar.bel.tr
0212 410 06 00
Güneşli Mahallesi Mahmutbey Caddesi No:97 34200 Bağcılar / İSTANBUL
İSTANBUL BAĞCILAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
https://www.bagcilar.bel.tr/
bim@bagcilar.bel.tr
0212 410 06 00
Güneşli Mahallesi Mahmutbey Caddesi No:97 34200 Bağcılar / İSTANBUL

Sektörler

Sosyal Katılım Veri

Akıllı Şehir Bileşenleri

Akıllı Yönetişim İletişim Teknolojileri

Çözüm Kataloğu

Çözüm Hakkında

Bu hizmet ile; yeni nesil bağlantı teknolojileri ile şehir, metropoliten bir alan ağ altyapısına kavuşmuş, bu da akıllı şehir uygulamalarında eşsiz bir değer oluşturmuştur. Dijital belediyecilik stratejileri doğrultusunda, 2013 yılında başlayan hizmet, zaman içerisinde diğer projelerimizle birlikte bir bütünlük içerisinde model uygulama haline gelmiştir. Bu doğrultuda, kurumumuz sektörel anlamda da birçok kurum tarafından referans alınarak bilgi alınan öncü bir kuruluş olmuştur.  

  • Noktadan noktaya radyolink cihazları başta olmak üzere, tüm noktalardaki internet dağıtım cihazları (acces pointler) ve ağ bağlantısındaki tüm aktif cihazlar (switchler, güvenlik duvarı vb donanımlar) tamamıyla belediyemiz imkanlarıyla sağlanmaktadır
  • Sistemin güvenliği ve sürekliliği ulusal ve uluslararası güncel standart, mevzuat ve regülasyonlara (ISO 27001, ISO 22301,6698 sayılı KVKK ve 5651 sayılı kanun.) uyumlu olarak yönetilmektedir.
  • Noktadan noktaya radyolink cihazlarımız Ana omurga ve Merkezi bağlantılar için 750 Mb ve 250 Mb hızları olmak üzere RADWIN marka cihazlar ile çalışmaktadır. Uç noktalarda ise ALVARİON markası ile devam edilmektedir. Projede 150 adet noktadan noktaya radyolink internet taşıma cihazları ile havadan taşınarak son noktada kullanıcının hizmetine sunulmaktadır.
  • Access Point cihazlarımız ise çoğunlukla ARUBA tercih edilmiş olup, eski yapıdan kalan Wavion ve Altai cihazları da ekonomik ömrünü doldurduklarında güncel teknolojik ürünlerle yenilecektir.

Öncelikle tüm proje yönetimi döngülerimizde olduğu gibi bu hizmetin yürütülmesinde kurumsal yaklaşımımız “yönetişim, kalite, verimlilik ve sürdürülebilirlik” üzerinedir. Master Proje sürecimizde;

  • İSTKA hibe desteği için proje hazırlanması, onaylanması ve uygulamaya alınması,Görev paylaşımı bazında proje ekibinin oluşturulması,
  • “Güvenli ve Bilinçli İnternet Kullanımı” ile ilgili okullarda öğrenci ve velilere eğitimlerin verilmesi,
  • Çözüm ortakları ile proje geliştirme süreci ve uygulamalı modelleme eğitiminin alınması,
  • Test süreçlerinde deneyimleme ve geri bildirimlerle ar-ge, ür-ge,
  • Proje yürütme sürecinde iş sürekliliği için kullanıcılara destek verilmesi,
    Konuları etkin bir şekilde uygulanmıştır. Hizmet geliştirme sürecindeki paydaş katkıları ile çok kriterli karar verme yöntemleri üzerinden sürdürülebilir döngülerle bir yönetim gerçekleştirilmektedir.

3B Hizmeti ile tüm ilçeyi kapsayan bir metropoliten ağı oluşturuldu. Kapsama alanları içinde olan hizmet binalarında vatandaşlarımıza, kapsama alan içerisinde yer alan ev ve işyerlerine güvenli ve ücretsiz internet hizmeti-3B erişimi sağlandı. Sağlanan hizmetle ilgili Güvenli ve bilinçli internet kullanımı hakkında 7500 öğrenci ve veliye eğitim verildi.

Kurumsal olarak tüm iş ve hizmet süreçlerimizde “sürdürülebilirlik” en önemli ilkelerimizin başında gelmektedir. Bu doğrultuda; hizmetimizde hem sistem altyapısının sorunsuz bir şekilde çalışması, hem de Çağrı Merkezi’miz üzerinden gelen son kullanıcı taleplerine anlık olarak destek veren tam zamanlı, alanında deneyimli bir Bilgisayar Mühendisi görevlendirilmiştir. Online olarak sahadaki tüm cihazların simülasyon üzerinden de takibini yaparak uzak masaüstü çözümlerle teknik arızalara müdahale gerçekleştirilebilmektedir.

Geliştirilen hizmet ile sahadan toplanan verilerle kitle kaynağının hizmet tasarımında kullanımında (crouwd sourcing) önemli tanımlamalar yapılmasına imkân tanınacaktır. Bunun da e-yönetişim süreçlerimizde paydaş taleplerimizin etkin bir şekilde iş süreçlerimize entegre olmasında eşsiz katkılar sunacağı açıktır. Nihayetinde; söz konusu hizmet tüm akıllı şehir ve dijital belediyecilik altyapımızı güçlendiren stratejik bir altyapı olmuştur.
Gelecek zamanlarda;

  • Erişim noktası sayısı arttırılarak, Bağcılar İlçesini daha çok kapsayacak bir erişim ağının oluşturulması
  • Lisanslı bant kullanılarak, erişim kapasitesi ve konforunun arttırılması
  • Kullanıcı ara yüzlerinin iyileştirilmesi, dinamik ve kullanıcı dostu hale getirilmesi
  • Dijital Vatandaşlık projesi için mevzuata uygun şekilde kullanıcı verilerinin toplanması ve işlenmesi
  • Başta ana omurga olmak üzere tüm ağın yedekli ve sürekli/kesintisiz çalışabilir hale getirilmesi hedeflenmektedir.