İZMİR KONAK BELEDİYE BAŞKANLIĞI


İZMİR KONAK BELEDİYE BAŞKANLIĞI


Genel Bilgiler

Proje Adı
Konak Belediyesi Dijital Arşiv Projesi
Proje Sahibi
İZMİR KONAK BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Adres
Proje Durumu
Devam Ediyor

Akıllı Şehir Bileşenleri

İletişim Teknolojileri

Coğrafi Bilgi Sistemleri

Bilgi Teknolojileri

Akıllı Yönetişim

Sektörler

Sürdürülebilir Çevre Gelişmiş Altyapı Sosyal Katılım Güvenlik Veri Ekonomi Dönüşüm Teknolojileri

Proje Hakkında

Proje, programın "Kurumların sunduğu hizmetlerin dijitalleşmesine yönelik gerekli altyapının oluşturulması, kurumlarda beşeri kapasitenin geliştirilmesi ve teknoloji tabanlı uygulamaların yaygınlaştırılması" önceliğine hizmet etmektedir. Konak, İzmir'in merkez ilçesi olması nedeniyle çok yoğun bir nüfus ve yapılaşmaya sahiptir. İlçede %100 şehirleşme oranı vardır. 24 metrekare alan içerisinde 336.545 kişi ikamet etmektedir. İlçede yoğun olarak yaşayan mülteciler ve kayıtsız kişiler eklenince bu sayı yükselmektedir. Bu nedenle ilçede birçok bina bulunmaktadır ve bu binayla ilgili işlemler Konak Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. Hem vatandaşlardan hem de kurumlardan çok fazla başvuru gelmektedir. Konak Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne bu kurum ve şahıslardan yılda 15.000 ila 20.000 arası evrak talebi gelmektedir. Yapılan taleplerin başında suret müracaatları gelmektedir. Suret müracaatlarında elektrik, su, doğalgaz vb. hizmetlere abonelik işlemleri için yapı ruhsatı, yapı kullanma izin belgesi gibi belgeler ile mimari, elektrik, tesisat, asansör vb. projelerin suretleri talep edilmektedir. Konak Belediyesinin halihazırda yürütmekte olduğu iki büyük kentsel dönüşüm projesi nedeniyle önümüzdeki dönemde imar evrakı talep sayısının artması beklenmektedir. Söz konusu başvurularla ilgili talepler farklı bir binada bulunan Arşiv Birimine iletilmekte ve bu evraklar hazırlandıktan sonra her sabah 2 görevli personel tarafından kamyonet tipi bir araçla alınarak Müdürlüğün ana hizmet binasına getirilmekte, talep karşılandıktan sonra da yine aynı araçla Arşiv Birimine teslim edilmektedir. Bu işlemler sırasında hem zaman, hem işgücü hem de yakıt kaybı yaşanmaktadır. Tüm bu bilgiler ışığında işlemlerin bu şekilde sürdürülmesi kamu kaynaklarının etkin ve optimize bir şekilde kullanılmasına engel teşkil etmekte olup, işlem süreçlerini uzatmakta ve çok kritik bilgi ve belgelerin kaybolabilmesine sebebiyet verebilmektedir. Evrakların fiziksel bir arşivde bulunması olası bir yangın ya da selde yok olma riskini de bulundurmaktadır. Tüm bu ihtiyaç ve sorunlar dijital arşivin hayata geçirilmesi zorunluluğunu doğurmuştur. Bu bağlamda Konak Belediyesi Dijital Arşiv Projesiyle, Konak Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü bünyesinde bulunan fiziki ortamdaki belge ve dosyaların Arşiv Yönetim Sistemi Programı ile elektronik ortamda, güvenli ve sistematik bir şekilde saklanması, yönetilmesi, evraklara hızlı ve güvenli ulaşımının sağlanması, bilgi ihtiyacını karşılamada fiziki belgeye bağımlılığın en az seviyeye indirmesi, çağın gerektirdiği teknolojilerin en üst düzeyde kullanılması sağlanmaktadır. Konak Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü arşivindeki 6.939.912 sayfa A3/A4 boyutunda evrak ve 750.000 metre A0 ebatlarındaki projenin taranması ve Dijital Arşiv'in oluşturulması hedeflenmiş ve taramalar tüm hızıyla devam etmektedir.

Proje Vizyonu

Kurulan teknolojik altyapı ile Belediyenin verdiği diğer hizmetlerin dijitalleşmesinin kolaylaştırılması.

Teknolojiler

- 6.939.912 sayfa A3/A4 boyutunda evrakların sayısallaştırma hizmeti; - 750.000 metre A0 ebatlarındaki projelerin sayısallaştırılması - Sayısallaştırılan klasörlerin ve dosyaların indekslenmesi - Sayısallaştırılan dosya ve klasörlerin fiziki düzenlemesi Tüm arşiv malzemeleri, en az 300 DPI optik çözünürlükte taranmaktadır.

Hedef Kitle

İlçe -Projenin hedef grubu kurum olarak Konak Belediyesidir. Projeyle kurumun dijital altyapısı gelişecek ve hizmet sunma kapasitesi güçlenecektir. Projenin diğer hedef grupları 300 Belediye personeli ve kamu kurumu temsilcisi ile uygulamanın kullanılmasıyla ilgili eğitimlere katılan 50 İmar ve Şehircilik Müdürlüğü personelidir. Projenin nihai yararlanıcıları Konak Belediyesi sınırlarında ikamet eden vatandaşımız, Konak Belediyesi sınırlarında çalışan esnaf, Konak Belediyesinden imar evrakları talep eden kurumlar ve Konak Belediyesi personelidir.

Paydaşlar

Yerel Yönetim - Açıklama: Konak Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü

Proje Çıktısı/Sonucu

- İmar ve Şehircilik Müdürlüğü arşivindeki belgelerin sayısallaştırılması - Sayısallaştırılan klasörler ve dosyaların indekslenmesi - Sayısallaştırılan dosya ve klasörlerin fiziki düzenlemesinin yapılması - İmar ve Şehircilik Müdürlüğü personeline uygulamayla ilgili yeterlilik kazanması - Projenin görünürlüğünün sağlanması

Proje Lokasyonu