İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
http://www.izmir.bel.tr
him@izmir.bel.tr
444 40 35
Mimar Sinan Mahallesi 9 Eylül Meydanı No:9/1 Kültürpark içi 1 no'lu Hol Konak / İzmir
İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
http://www.izmir.bel.tr
him@izmir.bel.tr
444 40 35
Mimar Sinan Mahallesi 9 Eylül Meydanı No:9/1 Kültürpark içi 1 no'lu Hol Konak / İzmir

Genel Bilgiler

Proje Adı
153 Him Çağrı Merkezi Projesi
Proje Sahibi
İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Adres
Mimar Sinan Mahallesi 9 Eylül Meydanı No:9/1 Kültürpark içi 1 no'lu Hol Konak / İzmir
Web Sitesi
Proje Durumu
Tamamlandı

Akıllı Şehir Bileşenleri

İletişim Teknolojileri

Bilgi Teknolojileri

Akıllı Yönetişim

Akıllı İnsan

Sektörler

Gelişmiş Altyapı

Proje Hakkında

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen 153 HİM Çağrı Merkezi projesi, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve vatandaşlar arasındaki iletişim süreçlerini daha etkin ve hızlı hale getirmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda, İzmir Büyükşehir Belediyesine ve Genel Müdürlüklere ait iletişim numaraları tek bir çatı altında toplanarak, 153 HİM Çağrı Merkezi oluşturulmuştur.153 projesi ile  vatandaşların tüm başvuru, öneri ve şikayetlerini tek iletişim numarasından iletip doğru birime hızlı ve etkin erişim sağlanması hedeflenmketdir. Başvurular kayıt altına alınarak geri dönüşler  hızlı ve etkin şekilde gerçekleştirilmektedir.

 

153, hizmet kalitesini sürekli olarak geliştirmektedir. Proje içerisine dahil edilen yapay zeka destekli Akıllı IVR ile vatandaşlar talep, şikâyet ve önerilerini tuşlama yapmadan sesli yanıt sistemi  ile yapabilmektedir. Sistemin bu şekilde çalışması hem vatandaşın yanlış bilgilendirilmesini önleyerek zaman tasarrufu sağlarken hem de iş gücü konusunda kuruma katkı sağlamaktadır. Vatandaşlarımız sorgulama, randevu alma gibi işlemlerini temsilcilerimize bağlanmadan hızlıca çözüme kavuşturmaktadır

Proje Vizyonu

Vatandaşların tek numara tuşlayarak İzmir Büyükşehir Belediyesi ve iştirakleri ile ilgili tüm bilgilere tek noktadan ulaşmasını sağlayarak sorunlarına ve taleplerine hızlıca çözüm bulmaktır.

Teknolojiler

Çağrı Merkezi Sistemi, Servis Sağlayacılar

Hedef Kitle

İl -Belediye hizmetlerinden faydalanmak isteyen şehir sakinleri.

Paydaşlar

Yerel Yönetim - Açıklama: Eshot Genel Müdürlüğü, İzdeniz A.Ş. İzmir Metro A.Ş.

Proje Çıktısı/Sonucu

Proje ile kurumumuzca iletilen şikayet ve önerilere hızlı dönüş sağlanarak hizmetlerin verimliliği ve etkinliği arttırılmıştır.

Proje Lokasyonu